Idėjos Rugsėjo 1-ajai

Scenarijus ,,Kaliausė nori mokytis"
Pateiktys ir scenarijus suteiks idėjų, kaip įdomiai organizuoti Rugsėjo 1-osios šventę.
Scenarijus.pdf
Adobe Acrobat Document [123.0 KB]
Download

Mąstymo žemėlapiai matematikos pamokose

Mąstymo įpročių ugdymas ir praktinio mąstymo žemėlapių pritaikymo galimybės ir iššūkiai

Žemėlapiai
Zemelapiu korteles.pdf
Adobe Acrobat Document [186.5 KB]
Download

TAPATAN

Filipiniečių žaidimas

Priemonės:

Kvadratas (rasite prisegtuke), dviejų skirtingų rūšių daiktai po tris vienetus (Pvz., 3 akmenukai ir 3 pagaliukai / 3 kaštaonai ir 3 gilės / 3 pupelės ir 3 =irniai ir pan.).

Žaidimo eiga: 

Žaidimas žaidžiamas poroje. Kiekvienas žaidėjas turi po tris vienos rūšies daiktus.  Paeiliui žaidėjai deda daiktą  ant tuščių apskritimų. Su daiktu galima ,,keliauti" tik per vieną tarpelį (liniją) - peršokti negalima. Laimi žaidėjas, pirmasis sudėliojęs tris daiktus vienoje linijoje. 

 

Kvadratas ,,TAPATAN"
TAPATAN.pdf
Adobe Acrobat Document [79.0 KB]
Download

Zvimbiantis uodas

Priemonės:

Puskartonis (sparnams), medinis iešmelis, medinis skalbinių segtukas, balionas, virvutė).

Eiga:

Iš spalvoto puskartonio iškerpame sparnus. Prie medinio skalbinių segtuko pririšame virvutę. Tuomet, pagal uodo sparnus atkerpame tinkamo ilgio medinį iešmelį. Jį  kartu su sparnais susegame. Atkerpame baliono juostelę (,,gumytę") 2-4 mm pločio ir ją  užtempiame ant segtuko (kaip matyti nuotraukoje).

Sukant uodą ratu (laikome už virvutės), uodas turėtų zvimbti. Jei nezvimbia, mažinkite sparnus, kirpkite siauresnę ,,gumytę" ir pan. Tai problemos sprendimo būdas, kurį turėtų atrasti patys vaikai.

Sėkmės!

Kaip ,,Lašelis labirintuose" padeda stebėti išmokimą?

Ši mokymo priemonė bus puiki pagalba ne tik mokiniams bei mokytojams, bet ir tėveliams!
Pranesimas_Konferencija_Laselis.ppt.pps
Microsoft Power Point Presentation [3.3 MB]
Download

Kaip sukurti testą su gmail dokumentų rengimo programa?

Instrukcija
Kaip susikurti testą?
El_paštas_virtualaus_mokymosi_įrankis.do
Microsoft Word Document [532.5 KB]
Download
Elektroninis_pastas-virtualaus_mokymosi_
Microsoft Power Point Presentation [1.2 MB]
Download
SKAITYMAS NAMUOSE
Perskaitytų knygų aprašymo rekomendacijos 3-4 klasei
Perskaitytos_knygos.pdf
Adobe Acrobat Document [116.6 KB]
Download
NAUDINGOS SVETAINĖS
Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, įvairių programų internetinės nuorodos.
Naudingos svetainės pamokoms.doc
Microsoft Word Document [50.5 KB]
Download
Apie MANDALAS
APIE MANDALAS.docx
Microsoft Word Document [19.8 KB]
Download

Apie ,,Pinigėnus”

 

„Pinigėnai“ yra smagus, mokomasis žaidimas, skirtas 5–9 metų amžiaus vaikams. Daugybė www.pinigenai.lt svetainės žaidimų ir užduočių jūsų vaikui paaiškina, iš kur gaunami pinigai, kokia jų vertė, kaip pasirinkti prioritetus ir taupyti.

Specialus žaidimas, skirtas 8–9 metų amžiaus vaikams, padeda mokiniams sužinoti apie finansų tvarkymą gyvenimiškose situacijose. Pavyzdžiui, jiems reikia priimti sprendimus, kurie nulems jų metinę finansinę situaciją.

Viskas apie civilinę saugą

Mokomosios priemonės vaikams iki 8 metų

Įvairi mokomoji medžiaga įvairiems dalykams

Daug naudingos informacijos ir vaizdo medžiagos

apie Sausio 13-ąją rasite čia.

Pagalba rengiant tėvų susirinkimus

Įdomus tinklalapis įvairiom temom

Pamokos kartu su ,,Pelėmis išdykėlėmis"

VALDONĖ NAVICKAITĖ
Vilniaus r. Veriškių pradinė mokykla

Pamokos kartu su „Pelėmis išdykėlėmis“

Mokytojai ieško vis įvairesnių būdų, metodų, kuriais siekia sudominti mokinius. Jau nebe naujiena, kai į ugdymo procesą įtraukiamos kuo įvairesnės interaktyvios technologijos.

Kompiuterinio  įrankio Microsoft Mouse Mischief  naudojimas atveria dideles galimybes paįvairinti mokymą ir mokymąsi, vertinimą bei įsivertinimą, ypač pradinėse klasėse.

Programa „Mouse Mischief“ yra laisvai parsisiunčiama iš Microsoft tinklalapio. Ji integruojama į „Microsoft PowerPoint 2010“ bei „Microsoft Office PowerPoint 2007“, su ja  mokytojams patogu kurti interaktyvias pateiktis, kurios sudomins bei nustebins kiekvieną klasės mokinį. Mokiniai (nuo 5 iki 25 mokinių), kiekvienas turėdamas savo pelę, gali atsakinėti į klausimus su keliais atsakymų variantais ir piešti bendrai naudojamame ekrane.

Savo mokykloje – Vilniaus rajono Veriškių pradinėje mokykloje (www.musumokykla.lt) –  jau keletą metų pradinukus mokome taikydami kompiuterinės technologijas. Vaikai klasėje turi individualią darbo prie kompiuterio vietą, yra multimedijos įranga, veikia interneto ryšys, pagal korporacijos Microsoft kartu su Švietimo ir mokslo ministerija pasirašytą licencijų nuomos sutartį atsinaujinome visų mokyklos kompiuterių programinę įrangą – įdiegėme Windows 7 aplinką, Microsoft Office 2010 programų paketą.  Klasėje teturėdami tik vieną kompiuterį, multimediją bei kompiuterines peles, mokytojai gali susikurti bei išmėginti smagią mokymosi priemonę, parengtą su „Mouse Mischief“. Mokytojai dažniausiai turi gerus pateikčių rengimo įgūdžius, todėl tokią mokymosi priemonę parengti iš tiesų nesudėtinga. Tam naudojama įprastinė  MS Power Point (2007 arba 2010) programa bei jos priedas „Mouse Mischief“.

Demonstruojama parengta pateiktis, įprastos kompiuterinės pelės prijungiamos prie USB šakotuvų, mokiniai mokosi smagiai peržiūrėdami vaizdžius savo atsakymų pristatymus bendrai naudojamame ekrane su spalvingais pelės žymikliais (pvz., robotu, snaige, gitara ir daug kitokių figūrų).

Užduotis, parengtas su „Mouse Mishief“, galima įvairiai panaudoti. Mes jas naudojame naujos medžiagos pristatymui, įtvirtinimui, kartojimui, vertinimui bei įsivertinimui.

Naudojant „Peles išdykėles“ visi aktyviai veikia, ieško teisingo atsakymo, aiškinasi savo klaidas, džiaugiasi, nori dar kartą atlikti užduotis, nė vienas mokinys pamokoje nelieka stebėtoju. Įjungus  darbo grupėje režimą (Team mode), mokiniai kartu tobulina bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius -  atsakydami į klausimą turi  prieiti prie vienos nuomonės, vieningo sprendimo.

Vaizdo siužetas „Mokomės kartu su Mouse Mishief“

Su „Microsoft Mouse Mischief“ įrankiu parengtas užduotis mokiniams galima pabandyti čia:

„Ar pažįsti erdvines figūras“. Šią užduotį naudojame 3–4 klasėje, mokantis erdvinių figūrų, jų savybių, įsivertinant geometrinius gebėjimus.

„Nuo grūdo iki duonelės“. Šia užduotimi apibendrinome projektą, skirtą duonai. Įvairiose pamokose, veiklose kalbėjome apie javus, duonutės kelią, senuosius žemdirbystės įrankius. Su „Microsoft Mouse Mischief“ vaikai savo žinias įtvirtino, pasitikrino, įsivertino.

„Ką žinai apie Lietuvą“  pateiktimi pakartojame tai, ką turėtų žinoti trečiokas ar ketvirtokas apie Lietuvą. Šią užduotį naudojome bendrame mokyklos renginyje, skirtame Lietuvos nepriklausomybės dienai. Ją mielai atliko ir mažesnieji vaikai, stebėdami vyresniųjų veiklą ir netgi tėveliai.

Užduotimi „Mitas apie Europą“ paįvairinome teksto suvokimo gebėjimų įvertinimo formas. Išklausę teksto, jį perskaitę, mokiniai atsakė į teksto reprodukavimo klausimus.

Su „Mouse Mischief“ mokytojui nebereikės laukti, kol mokiniai pakels rankas – galima iš karto pamatyti jų atsakymus ekrane. O tie, kurie klasėje dažnai būna tylūs, gali įprastai dalyvauti veikloje ir nebijoti pasakyti neteisingo atsakymo. Taip galima geriau stebėti visos savo klasės supratimą bei pažangą, lengviau numatyti, kaip tobulinti tolesnį ugdymo procesą.

Microsoft parengta metodinė medžiaga, kaip naudoti „Mouse Mischief“:

10 patarimų, kaip naudoti „Mouse Mischief“ ir „Microsoft Mouse Mischief“ gidas.  

Įdomu...

Apie mokyklas, vadinamas "ateities laboratorijomis"  skaitykite čia: http://www.austejosblogas.lt/2010/10/apie-mokyklas-vadinamas-ateities-laboratorijomis/

Pagalba planuojant ugdymo procesą

http://www.pedagogika.lt/index.php?1215831742

http://www.sokvadoveliai.lt/

http://www.saltinis.lt/

http://www.kaunas.lt/pedagogutaryba/pradinesklases/

http://vertinimas.pedagogika.lt/

http://www.upc.smm.lt/

http://www.inovacijos_upc.smm.lt/

http://www.moko.lt/

 

 

Mokomosios svetainės

 

 

Šmaiktšūs paveikslėliai (atsiųsti):

Idėjos pamokoms

       Free Czisc. Vaikai gali daugiau. Kitokia pagrindinė mokykla. Kronta. Vilnius. 2009

       Žymios vokiečių pradinės mokyklos pedagogės Fee Czisch knyga apie tai, kad mokymasis gali būti malonus dalykas, jei neversime jo kančia. Aukščiausias kriterijus čia – vaikai. Jų smalsumas, noras pažinti pasaulį, jų klausimai, gebėjimai. Mokant ir mokantis akcentuojamas aktyvusis ugdymas, praktinė patirtis, savarankiškumas, darbas kartu, bendravimas ir žaidimas. Svarbiausia – prigimtiniai vaikų poreikiai ir meistriškumo siekis. Tada greitai paaiškėja, kad vaikai gali daugiau...

       Knyga skirta mokytojams, tėvams ir visiems, kurie myli vaikus. -->>

 

       L. Šiaučiukėnienė, O. Visockienė, P. Talijūnienė. Šiuolaikinės didaktikos pagrindai. Technologija. Kaunas. 2006

      Vadovėlyje naujos mokymo(si) sampratos kontekse išryškinamos šiuolaikinės didaktikos problemos, principai, aplinka, metodai ir kt. Vadovėlis skirtas pedagoginių studijų studentams, edukologijos magistrams, doktorantams, mokytojams, dėstytojams, tačiau jis galėtų būti naudingasir mokyklos vadovams bei visiems dirbantiems pedagoginį darbą. -->>

          Ernest Kret. Mokykimės kitaip. Atviro mokymosi idėjos. Patarimai mokiniams, tėvams ir mokytojams. Kaunas. Šviesa. 2001

         Ši knyga skirta pasaulyje vis populiarėjančio atviro mokymosi praktikai. Austrų pedagogas pateikia užsiėmimų pavyzdžių su išsamiais didaktiniais, organizaciniais metodiniais nurodymais pradinių klasių mokytojams ir patarimais vaikų bei paauglių tėvams. Joje apstu konkrečios mokomosios medžiagos (gale knygelės pateikiami įvairūs testai). Tiems, kurie imsis įgyvendinti atvirą mokymąsi, šis leidinėlis bus nepamainomas vadovas. -->>

         Eric Jensen. Tobulas mokymas. AB OVO Vilnius. 1999

         Daugiau kaip 1000 praktinių patarimų vaikų ir suaugusiųjų mokytojams. -->>

Skaitiniai

Nuorodos

Patarimai

Pasaulio pažinimas

Demonstracijos, laboratoriniai darbai            http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/lt/mo/demonstracijos/

Pasaulio pažinimas, užduotys I klasei

(prisijunkite svečio teisėmis)

http://vma.emokykla.lt/moodle/course/view.php?id=10

Matematika

Testų sudarymas http://www.mathworksheetwizard.com/arithmetic.html
Mokome daugybos lentelę                                  

http://www.teacherled.com/resources/rainbowmulti/rainbowload.html

 
Geometrinės figūros ir kt.    http://www.ictgames.com/

Dailė ir technologijos

Kaip pasigaminti gėles iš popieriaus?                         

http://howaboutorange.blogspot.com/2008/12/paper-flower-ornaments.html